Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

wtorek, 27 października 2015

Czytam na Zaduszki - zapal znicz na grobie autora!

14:39 Napisany przez Kama , Skomentuj
Czytam na Zaduszki to nie tylko zachęta do sięgnięcia po książki, które nie wpisują się w helołinowy marketing grozy, z którymi polskie zwyczaje nie mają żadnego związku. Pod tagiem #czytamnazaduszki zobaczysz różne książki nie tylko o śmierci, chociaż i te się tu znajdują. Warto je przeczytać nie tylko we Zaduszki.

Zaduszki to też wspominanie zmarłych. Zachęcam do wspomnienia lub poznania zmarłych polskich pisarzy (bo swoich też warto znać!)


W zeszłym roku sięgnęłam po książkę Stefanii Grodzieńskiej - Żabka oraz kieszonkowe tragedie. Stefania Grodzieńska (1914-2010) była nie tylko pisarką, ale także aktorką i satyryczką (a w ogóle to kobietą wielu talentów). Jej twórczość ponoć idealnie odzwierciedlała ją i jej podejście do życia. Aż żałuję, że jej twórczość poznałam tak późno... Dopiero po jej śmierci. Czytałam książkę w okolicach Zaduszek, więc naturalne było dla mnie odwiedzenie jej grobu na wojskowych Powązkach. Zapaliłam znicz jako podziękowanie i formę wspomnienia.

Z lektury książki i wizyty na grobie autora mam zamiar uczynić swoją coroczną tradycję. W tym roku zaczynam od drugiej strony - sprawdzam pochowanych autorów na jednym z warszawskich cmentarzy i wybieram jednego z nich, a później konkretną książkę. Kogo wybrałam w tym roku dowiesz się w Zaduszki.

Zapalisz znicz na grobie jakiegoś autora? Może masz ulubionego autora, którego odwiedzasz co rok? A może w tym roku odwiedzisz czyjś grób po raz pierwszy?


0 komentarze:

Prześlij komentarz