Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

wtorek, 13 października 2015

Książki za granicą i wieści - zapowiedź

08:50 Napisany przez Kama , 2 komentarze
Blog Pokolenie zaczytanych ze swoim nowym cyklem Litera News zainspirowało mnie do przyjrzenia się uważniej wiadomościom na temat książek. Nie przeszukuję zazwyczaj portali pod kątem wiadomości książkowych (ale i tak jakieś przeczytam) - zniechęcona tym, że nawet w działach kultura więcej jest o celebrytach, artykułów sponsorowanych o kolejnym wielkim filmie lub albumie muzycznym niż o kulturze sensu stricto. Może dlatego tak mi się spodobał pomysł Litera News.

Zdecydowałam się do książek za granicą dopisać "wiadomości". Nie planuję z tego uczynić konkretnego cyklu, nie będę pisać o konkretnych krajach, nie zamierzam też robić spisu "najważniejszych" wydarzeń. Może są ważne, może nie, ale z jakichś względów mnie zainteresowały. I będą odzwierciedleniem mojej osoby i światopoglądu. Jestem poliglotką, orientalistką, miłośniczką literatury ŚWIATOWEJ (która jest czymś więcej niż literaturą anglosaską czy z wybranych krajów europejskich i może jakichś południowoamerykańskich, najwyżej). Pojawi się tu też tematyka równościowa, bohaterowie/osoby LGBT. Oraz festiwale/targi książki z różnych krajów świata. Mam już parę pomysłów co opiszę w najbliższym czasie i nie ma wśród nich, że w "gdzieś tam" ilość kupionych książek papierowych przewyższą ilość e-booków.

Czytasz wiadomości o literaturze? Skąd czerpiesz informacje?

2 komentarze:

  1. Ciesz sie, ze stalysmy sie inspiracja;) W takim razie czekam na nie-cykl;) I cos w tym jest, ze celebrytow wiecej niz prawdziwych ksiazkowych informacji, tylko problem polega na tym, ze i tak ciezko jest znalezc cenne informacje. Takie sa dzisiejsze media, ze na ksiazke brakuje miejsca. Powodzenia w poszukiwaniach !
    pokoleniezaczytanych.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze koty za płoty. Wieści #1 są już opublikowane, teraz można czekać najwyżej na #2, za które się zabiorę po weekendzie - mam już parę tematów upatrzonych (Japonia, Indonezja). Nie wiem czy informacje #1 są cenne, ale jakoś tak wyszło, że wszystkie z różnych względów są ważne.

      Pozdrawiam.

      Usuń