Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

niedziela, 25 października 2015

Polecone na Zaduszki

Jest mi niezmiernie miło napisać, że Procella dołączyła do akcji #czytamnazaduszki i opublikowała swoją listę zaduszkowych lektur. Z niecierpliwością czekam na jakieś jej komentarze do książek, bo śmierć i zwyczaje pogrzebowe to fascynujący temat. Zadałam pytanie o książki na Zaduszki na blogu Maki w Giverny (o książkach dla dzieci) i otrzymałam link do książek dziecięcych mówiących o śmierci.

Tymczasem poniżej przedstawiam listę książek, które zaprzyjaźniona bibliotekarka z Fantasmagorii, osiedlowej biblioteki na Woli (więcej o nich już wkrótce w ramach cyklu #tuwracam, ale na blogu pojawiają się już po raz któryś) poleciła mi jako lektury na Zaduszki. Spytana czemu akurat te i czemu na Zaduszki odpowiedziała, że "tak jej do mnie pasowało". Nie wiem co o tym myśleć...

Po wstępnym przejrzeniu książek, żadnej nie odrzuciłam, chociaż sama bym ich nie wybrała z myślą o Zaduszkach. :)

Tytuł: Historia tysiąca i drugiej nocy
Autor: Joseph Roth

Spragniony egzotyki szach perski przybywa do dziewiętnastowiecznego Wiednia. Podczas dworskiego przyjęcia jego uwagę zwraca hrabina W. Koniec końców szach spędza noc z łudząco podobną do hrabiny prostytutką Mizzi Schinagl i obsypuje ją kosztownościami.

No w końcu coś z drugiej strony, Europa jako egzotyka.


Tytuł: Szczęśliwy, kto poznał Hrdlaka
Autor: Janosch

Używając grubej kreski, Janosch szkicuje panoramę małomiasteczkowych charakterów, ludzkiej zbieraniny, która przez lata tworzyła niepowtarzalny klimat śląskiej prowincji, mrowiła się w familokach, podwórkach i ogródkach przykopalnianych osiedli.

Ta śląska prowincja brzmi ciekawie... :) 


Tytuł: Zbudź się. Żywot Buddy
Autor: Jack Kerouac

O życiu i religii Buddy.

O Buddzie i buddyzmie mam sporo wiadomości, jestem orientalistką. Jestem ciekawa tej książki. Ciekawe czy wytrzyma porównanie z Mitologią indyjską.




Co sądzisz o tych propozycjach na Zaduszki? A może jakieś inne książki polecisz na Zaduszki? Zachęcam do przyłączenia się do akcji #czytamnazaduszki. 

0 komentarze:

Prześlij komentarz