Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

niedziela, 11 października 2015

Pieśń rozpaczy

10:06 Napisany przez Kama , , , Skomentuj
Fragment wiersza Mariji Knežević pt. Pieśń rozpaczy z tomu Ulicznice. To ten wiersz sprawił, że gdy znalazłam książkę na półce w bibliotece, stwierdziłam, że chcę przeczytać całość i wezmę ze sobą do domu.



(...)

Tak pragnę być gruba! Niech będzie widać
Jak dużo mnie jest. Pozbawcie mnie dyktatu
Szczupłości, fitnesowych wierszy, trenerów
Tomów poezji dla zdrowego ducha narodu.
Sobą się żywię, niech będzie co ma być!

Wybrańcy, w spokoju ducha konkurujcie na miss
Nowej wrażliwości bezczasowego człowieka.
Zawczasu zrezygnowałam ze sceny i zwycięstwa.
Jakim cudem przeoczyliście mnie, taką dużą, wy
Zredukowani, eksperymentalni, bez tekstu?

(...)

s.5


Tytuł: Ulicznice
Autor: Marija Knežević

Język oryginału: serbski
Tłumacz: Dorota Jovanka Ćirlić

Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Wydanie: Gdańsk 2009
ISBN: 978-83-7453-906-7

0 komentarze:

Prześlij komentarz