Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

środa, 7 stycznia 2015

TOP 10 japońskich komiksów w 2014

Ciekawi cię, co się czyta za granicą? Częściowo już o tym piszę (i będę pisać), np. uwzględniając zagraniczne książki z mojej biblioteczki. Ale oto pierwsza z serii list roku 2014 na świecie.

Lista 10 najlepiej sprzedających się komiksów w Japonii w 2014 r. (dokładniej, od 1 grudnia 2013 do 26 listopada 2014 r.). To tłumaczenie listy japońskiej.

  1. ONE PIECE tom 73
  2. ONE PIECE tom 74
  3. ONE PIECE tom 75
  4. 進撃の巨人 (Atak tytanów) tom 12
  5. 進撃の巨人 (Atak tytanów) tom 13
  6. 進撃の巨人 (Atak tytanów) tom 14
  7. NARUTO tom 67
  8. 君に届け (Kimi ni todoke) tom 21
  9. NARUTO tom 68
  10. 銀の匙 (Silver Spoon) tom 11
Czytaj dalej jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tych mangach (komiksach japońskich).





Tytuł: ONE PIECE
Autor:  Eiichirou Oda

ONE PIECE to historia Monkey D. Luffy'ego i jego pirackiej załogi Słomianego Kapelusza. Największym marzeniem Luffy'ego jest odnalezienie najwspanialszego skarbu piratów, One Piece, i zostanie Królem Piratów.


Manga ukazuje się od lipca 1997 w piśmie Weekly Shounen Jump. Pierwszy tom został wydany w grudniu 1997, a najnowszy 76 tom - w grudniu 2014. ONE PIECE to wielka marka, filmy animowane, gry, nowelki itd.

ONE PIECE wydawane jest po polsku przez JPF, wkrótce wyjdzie 31 tom.


Tytuł: 進撃の巨人 (Shingeki no kyojin; pl: Atak tytanów)
Autor: Hajime Isayama

Oto świat niemal w całości opanowany przez tytanów. Świat, w którym niedobitki ludzkości schroniły się za masywnymi murami, by nie skończyć jako pożywienie tych potężnych, przerażających istot... Od tamtych wydarzeń minęło ponad sto lat. Przez ten czas tytani ani razu nie przypuścili ataku na mury. Jednak pewnego dnia ten pozorny pokój zostaje brutalnie przerwany. Oto bowiem wróg powrócił, a ludzkość czeka straszliwa batalia o przetrwanie... (cytat za JPF).

Manga ukazuje się od września 2009 (w Shounen Bessatsu Magazine), najnowszy 15 tom wyszedł w grudniu 2014. Polska wersja wydawana jest przez JPF, na razie wydane są 3 tomy. Dostępne są: nowelki, anime (określenie filmów lub seriali animowanych), spin-offy, gry, a także film fabularny.


Tytuł: NARUTO
Autor: Masashi Kishimoto

Naruto, młody ninja, chce zostać numerem 1. Przed nim wiele walk i wyzwań. Kolejna "wielka marka" japońskiego rynku z grami, filmami animowanymi, nowelkami a także karcianką.

Seria wydawana była (w magazynie) od września 1999 r., ostatni 72 tom zostanie wydany w lutym 2015 r. Ale to nie będzie koniec marki. Po polsku dostępnych jest na razie 65 tomów, wydawanych przez JPF.


Tytuł: 君に届け (Kimi ni todoke)
Autor: Karuho Shiina

Szkolny romans, nieśmiałej Sawako Kuronumy, zwanej też Sadako (z filmu The Ring), oraz Shoty Kazehayi, szkolnego idola.

Wydawane od września 2005 w magazynie Bessatsu Margaret, najnowszy 22 tomik został wydany we wrześniu 2014 r. Dostępne są nowelki, serial animowany i film fabularny. Manga nie jest wydawana w Polsce.


Tytuł: 銀の匙 (Gin no saji; Silver Spoon)
Autor: Hiromu Arakawa

Yugo Hachiken ucieka przed wymaganiami ojca do liceum rolniczego. W przeciwieństwie do innych uczniów nie planuje kariery w rolnictwie, a jego wyobrażenia o nauce rozmijają się z rzeczywistością.

Komiks wydawany od kwietnia 2011 w Weekly Shounen Sunday, pierwszy tomik wydany w lipcu 2011 r. Do tej pory wydano 12 tomów, ostatni w sierpniu 2014 r. Poza komiksem są też serie telewizyjne oraz film fabularny.
W Polsce Waneko wydało do tej pory 7 tomów.



Czytasz któryś z tych komiksów? Co o nim sądzisz?

6 komentarzy:

  1. Jedyne, co znam z powyższych to Naruto. Ale nie z komiksów, a z anime, oglądanego przeze mnie namiętnie jeszcze kilka lat temu.
    Tylko i wyłącznie po japońsku z polskimi napisami (żeby był klimacik). :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może raz w życiu czy dwa widziałam anime z polskimi napisami. :D Zazwyczaj oglądam z angielskimi.
      A sięgniesz po któryś z tych komiksów, czy nie brzmią interesująco?

      Usuń
    2. Nie czytuję komiksów. Ale jak syn podrośnie, to kto wie... Może kiedyś kupię dla niego i sama skorzystam. :)

      Usuń
  2. "One piece" mam pożyczone i choć podobał mi się pierwszy tom, drugiego jakoś nie mogę dokończyć. Niby jest wszystko ok, shonen jak się patrzy z akcją i masą humoru, ale chyba już mam przesyt tym gatunkiem.
    Z kolei "Kimi ni todoke" lubiłam i lubię nadal, bardzo ciepła opowieść, ale w końcu musiałam odetchnąć od całej tej słodyczy i przerwałam czytanie. a jak już przerwałam, tak nie mogę wrócić ;)
    Reszta tytułów znajoma, ale nie zaciekawiła mnie na tyle, by po nie sięgnąć. Tytanów obejrzałam pierwszy odcinek anime i mnie odrzuciło, Silver spoon, choć ma dobre recenzje nie porwało tematyką. Lubię slice of life, ale niekoniecznie o rolnictwie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One Piece i Naruto mnie nie bawią. Nie mój target wiekowy (jednak wolę seinen) ani fanką długich historii nie jestem.
      Kimi ni todoke nie znam, ale już się robi przydługie na mój gust.
      Po Tytanów sięgnę. Silver Spoon... no, w końcu coś ciekawego w ramach "opowieści życiowych". Pal licho, że w szkole, co już dawno temu zaczęło mnie nudzić, ale przynajmniej jest oryginalne z tematyką, czy miejscem akcji. Przynajmniej na początku widzę, że bardzo jest tam wątek "mam już cel w życiu" i "sam nie wiem co ze sobą począć". Ja bym tą mangę chętnie widziała w szkole. :D

      Usuń