Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

wtorek, 18 listopada 2014

Co sądzę o Żabce?

09:23 Napisany przez Kama , , , , Skomentuj
Żabka oraz kieszonkowe tragedie Stefanii Grodzieńskiej to książka zapewne już ci znana z cytatów: opowiadania W moim rodzinnym mieście (fragment) oraz Krytyk i minister (całość).

Jest to zbiór krótkich i zabawnych (a nawet prześmiewczych) opowiadań, oraz jednego dłuższego opowiadania o miłości - Ja i Ty.


Historyjki są zabawne, lekkim piórem pisane, i wciągają od pierwszej strony. Grodzieńską nazywano "pierwszą damą polskiego humoru" i przeczytawszy ten tomik, zgadzam się z tym określeniem w zupełności. Bardzo pasuje mi ten rodzaj humoru oraz dystans, do siebie i do otaczającej rzeczywistości. Ilustracje HA-Gi doskonale pasują do tej książki.

Zacięłam się na opowiadaniu Ja i Ty. Było napisane "niezgrabnie" choć było to zrobione z premedytacją. Puenta w zabawny sposób wszystko podsumowała. Mimo wszystko przez to zacięcie się, nie uznam książki za doskonałość.  Z chęcią jednak sięgnę po kolejne książki Stefanii Grodzieńskiej. Polecam wszystkim, bez względu na ulubiony rodzaj książek.

Moja opinia: 9,5/10

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Na co dzień i od święta - listopad 2014 oraz Polacy nie gęsi III.


Tytuł: Żabka oraz kieszonkowe tragedie
Autor: Stefania Grodzieńska
Ilustracje: HA-GA

Wydawnictwo: Iskry
Wydanie: Warszawa 1961

Prezentowana okładka jest z innego wydania.

0 komentarze:

Prześlij komentarz