Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

sobota, 4 października 2014

Pożyczone do przeczytania (1)

Przede mną rośnie stosik książek do przeczytania. Nie mogłam się jednak powstrzymać od pożyczenia kolejnych. To chyba uzależnienie. Tak, jestem uzależniona od czytania.

Od znajomego pożyczyłam dwa tomy komiksu Maus. Opowieść ocalałego Arta Spiegelmana.
 
Historia oparta jest na prawdziwych wydarzeniach z życia mieszkających w Nowym Jorku Arta Spiegelmana, młodego rysownika, oraz jego ojca – Władka Szpigelmana, polskiego Żyda, który ocalał z Holocaustu.

Pierwsza część została wydana w USA w 1986, druga - w 1991 r., zaś obie części w Polsce dopiero w 2001 r.



Maurycy Jokai - Atlantyda: historia zaginionej Oceanii okładka

Z biblioteki wypożyczyłam:
  • Atlantyda: historia zaginionej Oceanii - Maurycy Jokai [Węgry]. Urzekła mnie okładka i tytuł, nie mogłam się powstrzymać. (wyd. w Polsce w 1985 r.);
  • Zielone żagle złudzeń: opowiadania łotewskie - antologia (wyd. w Polsce w 1984 r.);
  • Kair, historia pewnej kamienicy - Alaa Al Aswany [Egipt] (wydane w Polsce w 2004 r.).

Do przeczytania!

0 komentarze:

Prześlij komentarz