Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

niedziela, 19 października 2014

Gabryella na dwa głosy

11:33 Napisany przez Kama , , , , Skomentuj

Circulus vitiozus (Krakowiak na dwa głosy)


On. Wezmę świecę, i latarnię i głownię z komina,
Pójdę szukać, czy jest w świecie poczciwa dziewczyna.

Ona. Wezmę księżyc, wezmę gwiazdy, wezmę jasne słońce,
Może znajdę w którym chłopcu serce kochające.

On. Toć szukałem, i patrzyłem i wiem teraz o tem,
Że nie znajdzie najpoczciwszej, kto nie brzęknie złotem.

Ona. Toć patrzyłam, i świeciłam i dojrzałam tego,
Że z nich każdy bardzo kocha, lecz... siebie samego.

On. Już znalazłem najpoczciwszą, znalazłem kochaną,
Piękną, cichą, ale w sklepie... lalkę malowaną.

Ona. Już znalazłam choć jednego, już znalazłam przecie,
Piękny, dzielny wojak młody... na starym portrecie.

On. Niechaj lalka malowana tkliwsze zwróci oczy,
To może wojak z portretu na konika skoczy.

Ona. Niechaj wojak malowany dosiędzie bachmata,
Może w lalce malowanej serce zakołata.

Gabryella (1819-1876), pseudonim literacki Narcyzy Żmichowskiej.


Tytuł: Treasury of Polish Love: Poems, Quotations & Proverbs in Polish and English
Redakcja: Mirosław Lipiński

Wydawnictwo: Hippocrene Books
Wydanie: Nowy Jork 1995
ISBN: 0-7818-0297-0

0 komentarze:

Prześlij komentarz