Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

czwartek, 2 października 2014

Co ja robię tu?

13:15 Napisany przez Kama Skomentuj
Zapalonym czytelnikiem jestem od dawna. Tak głoszą rodzinne legendy, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przez czytanie po ciemku, z latarką pod kołdrą, dorobiłam się okularów. Próby oderwania mnie od książki, gdy jakaś mnie wciągnie, mogą się skończyć tragicznie. 
 

Książki


Przez ostatni rok czytam głównie po polsku, książki wydane w Polsce. Z bibliotek lub swoich starych zbiorów. Na tym blogu mam nadzieję podyskutować z innymi polskimi czytelnikami. Choć zdaję sobie sprawę z tego, że moje czytelnicze wybory mogą okazać się dosyć niszowe. 

Moje ulubione gatunki to science fiction i fantasy. Najwięcej fantasy ostatnio czytam wśród mang (japońskich komiksów). Science-fiction, które ostatnio zapadły mi w pamięć były wydane w Czechach w latach 70. lub 80. Polecam choćby Josefa Nesvadbę, z wykształcenia (i praktyki) psychiatrę! 




Jestem feministką, ale nie przekonują mnie akcje typu #ReadWomen2014. Nie lubię dzielić pisarzy ze względu na płeć, wolę sięgać po to co mnie zainteresuje. Wolę czytać różnorodne książki i nie zastanawiać się kto je napisał. W ramach poszerzania horyzontów sięgnęłam ostatnio po książkę Opowieści znad Sundu, zbiorek duńskich opowiadań marynistycznych.  

Czytanie różnorodnych książek daje mi sporo radości i satysfakcji. To niezła przygoda i odkrywanie nowych lądów. Może zainspiruję Cię do sięgnięcia po którąś z nich?


Różne Czytanie


Różne Czytanie nie będzie poświęcone żadnemu konkretnemu rodzajowi książek czy komiksów. Mogę obiecać książki/komiksy z różnych gatunków (nie tylko fikcja), z różnorodnych krajów, i kobiet i mężczyzn. Moje źródła książek to: sklepy (kupię, jeśli coś mnie zainteresuje), własna biblioteczka (sporo tego na mnie wciąż czeka) i biblioteka. Raczej mało będzie nowości lub tegorocznych książek.

Recenzje też będą różnorodne. I dobre i złe, w zależności od książki. 

Inne strony


Czyli gdzie jeszcze można mnie znaleźć. Od lutego 2013 prowadzę anglojęzycznego bloga For Culture's Sake na którym piszę o książkach, komiksach, filmach, serialach, muzyce. Założyłam go będąc na stypendium w Indonezji. Misz masz książek wydanych po polsku lub w innych językach. Łączy je to, że je przeczytałam. 


Witaj Świecie! I do przeczytania!

0 komentarze:

Prześlij komentarz