Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

poniedziałek, 15 grudnia 2014

Zielone żagle złudzeń

Zielone żagle złudzeń to tytuł antologii opowiadań łotewskich z 1984 r. Antologia autorów dwudziestowiecznych, urodzonych między 1910 a 1941 r. Nie ma w opowiadaniach wspólnego motywu, czy tematyki. Ot, po prostu (?) opowiadania mówiące o życiu i ludziach.



Autorzy i opowiadania w antologii:
  • Albert Beis - Zielone żagle złudzeń
  • Miervaldis Birze - O prawie serii, o psie i o sobie samym
  • Anna Brodele - Fryzjerka
  • Regina Ezera - Kwitną liliowe wrzosy
  • Andris Jakubans - O dobrej starej ziemi i o morzu
  • Vladmirs Kaijaks - Niemowa
  • Aivars Kalve - Nad rzeką Kobyłką
  • Mārtiņš Kalndruva- Zielone szkiełko
  • Andris Kolbergs - Jastrząb
  • Visvaldis Lāms - Gorzka sól (cytat z Gorzkiej soli)
  • Egons Līvs - Cztery losy
  • Jānis Mauliņš - Najmłodszy syn
  • Zigmunds Skujiņš - Koń na ścianie
  • Ēvalds Vilks - Głupol
  • Imants Ziedonis - Epifanie

Początkowo chciałam wypisać te opowiadania, które mi się podobały, ale robiąc "rozliczenie" zauważyłam, że łatwiej będzie wymienić te, które mi się nie podobały (nie zachwyciły). Ale i tego nie zrobię, zostawię ocenę tobie. Nadmienię tylko, że Zielone żagle złudzeń to poetycki tytuł, ale wolałabym jednak by Gorzka sól otwierała tomik. Warto przeczytać.

Moja opinia: 8/10.


Tytuł: Zielone żagle złudzeń
Antologia opowiadań
Tłumaczenie z języka rosyjskiego.

Wydawnictwo: Czytelnik
Wydanie: Warszawa 1984
ISBN: 83-07-01230-9

0 komentarze:

Prześlij komentarz