Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

środa, 31 grudnia 2014

Książkowe podsumowanie roku 2014

18:36 Napisany przez Kama , , Skomentuj
Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Oto pierwsze z podsumowań.

Według Goodreads w 2014 r. przeczytałam 54 książki (w tym komiksy). W praktyce przeczytałam znacznie więcej, różnych komiksów. Zazwyczaj czytam ciągiem, i nie rozdrabniam się na ocenianie poszczególnych tomów. Zobacz pełną listę książek przeczytanych w 2014 r.

Zdecydowana większość książek (34) była wypożyczona z biblioteki, a zaledwie 3 pozycje (komiksy) pochodziły od znajomych. Większość przeczytanych książek z moich "półek" to były dosyć nowe nabytki. Różne książki na moich półkach (te przeczytane i nie) opisuję tagiem "w mojej biblioteczce".




Dwanaście książek i komiksów przeczytałam w nie-polskiej wersji językowej, dodatkowo trzy książki w wersji dwujęzycznej, polskiej i angielskiej. Najczęstszy język obcy moich lektur to angielski, ale przeczytałam też książkę i komiks po indonezyjsku, oraz jedną książkę po rosyjsku, tym razem w wersji uproszczonej.

Piętnaście spośród przeczytanych książek było napisanych przez polskich autorów. Najczęściej czytanymi przeze mnie książkami były pozycje indyjskiego autora - Samit Basu: dwa tomiki komiksu Devi oraz książka Turbulence. Zamówiłam jej kontynuację, więc zapewne w przyszłym roku opiszę obie.

Czytałam książki autorów pochodzących z ponad 20 różnych krajów, o różnorodnej tematyce, zarówno beletrystyki jak i literatury faktu. Sięgnęłam po książki z gatunków, których zazwyczaj nie czytam, czyli romanse i historie detektywistyczne, ale i przeczytałam sporo książek po prostu obyczajowych.

Dwanaście książek było napisanych przez kobiety, kolejne sześć miało jako autorów zarówno mężczyzn jak i kobiety.

Wzięłam udział w kilku różnych wyzwaniach. W zbyt dużej ilości, a potem i tak czytałam to na co mi przyszła ochota nie przejmując się wyzwaniami. Tak więc, większości podjętych wyzwań nie skończyłam. Ale się nie przejmuję. I tak jestem dumna z siebie.


A Tobie jak czytelniczo minął rok?

0 komentarze:

Prześlij komentarz