Blog o książkach. Różne gatunki, różne kraje, różni autorzy.

środa, 27 maja 2015

Stosik czytelniczy

Był stosik okołotargowy, teraz czas na to co rzeczywiście czytam, lub co wkrótce planuję przeczytać. Jak zwykle z biblioteki. Jedyna własna książka, którą ostatnio czytałam, już przeczytałam i nawet zrecenzowałam - Spójrz na mnie Yrsy Sigurdardottir. Wkrótce też będzie recenzja serbskiego fantasy Zakon Smoka oraz The Luminaries Eleanor Catton, więc te książki się na stosik już nie załapią (na szczęście!). Nie mam serca do recenzowania Szarfika Diny Rubiny. Ale też przeczytana jakiś czas temu.

Jest jedna książka, która nawiązuje do Warszawskich Targów Książki 2015, o których tyle ostatnio pisałam. Zapraszam do czytania, będzie twórczość z różnych krajów, nie tylko fantastyka.



Teraz czytam

  • Wybór wierszy i przekładów - Stanisław Barańczak (Polska). Wiersze fajne, ale jest ich zdecydowanie zbyt dużo.
  • Dreszcz - Jakub Ćwiek (Polska). Wciąż czytam tą grafomanię, mimo że spotkanie z autorem (na które nie poszłam) było kilka tygodni temu. Ale skończę, żeby móc krytykować z czystym sumieniem. Muszę skończyć w ciągu tygodnia.
  • 13 anioł - Anna Kańtoch. (Polska). Fantastyka do przeczytania na Dyskusyjny Klub Książki w bibliotece na ul. Młynarskiej 35a (pierwszy piątek czerwca). Zapraszamy!

Do przeczytania

  • Kroki w nieznane. Almanach fantastyki. Tom 8. Wielka Brytania, Ukraina, USA, Kanada, Rosja, Nowa Zelandia. Kto zgadnie czemu to wypożyczyłam? ;)
  • Ekspedycja - Maria Galina. (Rosja). Fantastyka, dwa opowiadania - tytułowa Ekspedycja i Żegnaj, mój aniele.
  • Oczyszczenie - Sofi Oksanen (Finlandia). Do przeczytania przed wizytą autorki na Big Book Festival.
  • Ostatnia Kobieta-Wyrocznia - Kei Miller (Jamajka). Do przeczytania w ramach wyzwania Dookoła świata: od A do Z - maj 2015
  • Czas trzeciego wiatru - Robert Silverberg (USA). Fantastyka i zaległa książka o Romach na wyzwanie Na co dzień i od święta - kwiecień 2015.

A ty co teraz czytasz lub planujesz?

0 komentarze:

Prześlij komentarz